JOM KLIK SINI..

SUPPORT THIS TALENT . MADE IN MALAYSIA 100%

SUPPORT THIS TALENT . MADE IN MALAYSIA 100%
SISSY IMANN . THE MUSIC MAKER . NI LA PENYANYI LAGU MUNGKIN KAMU (OST EKSPERIMEN CINTA) YANG DEKAT TV3 TU .

CLICK ME

Tuesday 1 November 2016

SISSY IMANN : CYNTAHATI SECRET PARTY 22 OKTOBER 2016 . Sepraisss!!!!!!



Akhirnya apa yang aku rancangkan beberapa bulan lalu berjalan dengan lancar. Alhamdulillah ..bulan 7 kot aku dan Kekwa plan ni..
terus aku beli tiket flight. All the way from Sarawak utk buat seprais utk artis kesayangan. Siapa lagi kalau bukan Sissy Imann .


Aku tak buat kalau aku tak mampu... itu je aku nak cakap. Mana la tahu korang akan kata aku membazir dan buang masa semata2 nak meraikan artis kesayangan.. hahaha.. no lah! aku tahu apa aku buat.. so pls jgn question ok..lagipun Sissy Imann deserve utk diraikan . dia adorable.. super talented ok.. korang je tak tau apa kelebihan yang dia ada.. so sila google dan nikmati sendiri MUZIK dia :)


KRONOLOGI :

First sekali, of course survey tempat. Aku suka tempat yang ala garden.. ada bunga.. and english style. Google punya google, aku jumpa orang buat review pasal restauran FLORA KAFE yang bertempat di Ampwalk, Ampang. Good review, and aku malas nak cari tempat lain lagi and memang FLORA KAFE memenuhi kriteria yang aku nak. 





Aku terus contact Encik Mell menerusi whatsapps yang tertera pada Facebook dan Instagram Flora Kafe ( IG : @florakafe ) untuk mendapatkan quotation .. and membuat tempahan. Excited uols... padahal lagi 2 bulan lebih.. Aku dpt quotation.. Tapi Encik Mell kata.. "u boleh buat tempahan 22 september k" ...


aku pun mark calender .. aku akan book tempat tu 22 sept



Second aku pun discuss dalam group... tanya la sapa nak pegi.. ramai nak join.. and aku pun plan invite beberapa artis yang rapat dengan Sissy Imann.. and finally... Ippo Hafiz and Zack Merican yang join.. Fans plak.. its ok.. mana yang ada tu kira hebat la sebab hadir... Yang tetiba tak dpt datang tu.. takpe.. faham.... Anyway aku nak ucapkan TAHNIAH dan aku bangga pada fans yang datang.. Actually fans Sissy Imann ni jauh2 semua... takpe slowly.. lama2 nanti ada lagi tu :)


Kemudian kami discuss pasal hadiah , cake.. and semua2 la... and kami decide nak bagi gambar foto kanvas. Aku pun cari la gambar.,, and finally aku pilih gambar yang photoshoot Pesona Pengantin tu.. gambar tu cantik and sumpah awesome..










Aku cari la IG... yang boleh tempah foto kanvas . akhirnya jumpa... dia boleh buat cantik2.. risau jugak takut gambar tu pixel dia pecah. Beberapa kali tukar gambar . And mujur scanner aku ni berkualiti. Boleh scan dengan resolution yang terbaik and orang yang print ni pun bukan sebarang orang... dia tahu cemana nak buat supaya tak pecah pixel,, Alhamdulillah.. settle hadiah :)  Harga pun ok dengan kualiti print dia :)  ( korang boleh cari IG : @byfotokanvas ) 


Aku mintak dia hantar gambar tu dkt Yana and Diha. So ..nanti Yana amik dari dia je senang.. tak kan nak pos ke Sarawak plak kan.. hehe So, aku datang KL nanti, Yana just bawak ke hotel je :) Thanks korang :)


TERIMA KASIH ENCIK FAIZ ZAINI kerana menghasilkan foto kanvas yang cantik ini dan sangat kemas... :) 



KETIGA ... lepas settle hadiah dan tempat. Aku kena settle kan pasal cake dan bunga. Cake ni Encik Mell (suggest dkt Secret Recipee) berdepan je dgn Flora Kafe. Tp aku fikir, dah biasa makan kek Secret Recipee ni.. 

last2 aku tanya Syahmi and mintak dia cari tempat nak order kek.

"Syahmi, kek Bittersweet hari tu mcm cantik je.. order kat mana?" 

" Order dari kakak Izzat" kata syahmi

"Kita order dari kakak Izzat je la.." ujar ku

"Boleh jugak mcm tu . Nanti saya tanya Izzat.. " kata Syahmi .

"Nak request buatkan mcm bentuk piano boleh tak and order 2 kek... tanyakan harga sekali ye..." kataku.. teruja dengan harapan dapat la kek berbentuk piano tu.. Sebab Sissy Imann kan suka piano :)

Bincang punya bincang... akhirnya dpt kek tu.. cantikkkk.... yayyy.. Sissy Imann mesti suka kalau tgk kek tu nanti :) . Tq Syahmi and Izzat .





Sungguh... aku sangat berpuas hati dengan kek ni..... dah la sedap... korang nak order kek yg sedap boleh cari dkg IG ni @theflour.co



Bila kek, hadiah semua dah settle... aku  fikirkan pasal bunga and kad pulak. Kad tu multipurpose. Aku nak fans yang datang at least ada something dorang bawak balik. Jadi aku plan nak buat card and bagi bunga satu kat tetamu nanti :) and bunga jugak utk Sissy Imann


Thanks Azizi Iskandar sudi belanja bunga utk Cyntahati... :)  Aku tak mintak taw... dia sendiri offer .. memula dia nak sponsor Cake.. tp aku kata kitorang dah ada 2 cake.. :) Sebab dia tak dpt dtg.. dia belanja bunga.. Aku pun order bunga dari Kedai Bunga Aleeya yang akan deliver bunga tu pada 22 Oct di Flora Kafe...


Bunga ni aku request jugak nak tema color apa.. aku nak color hitam and gold.. dan fresh flower... :) dan 30 kuntum bunga secara satu2 utk fans :)








KAD . cakap pasal kad.. aku teruja dan excited nak cerita pasal kad ni... kad ni aku design. Aku seorang designer sebenarnya. Dalam banyak hasil kerja aku, yang ini aku rasa aku paling puas dan aku betul2 suka. Pertama sekali, aku design. Yang keduanya ia di print kan dan sebagai tanda ingatan. 



Kad ni aku print dari printing shop di Terengganu ( tak ada IG) yang penting sekali, dia boleh print dengan cepat dan dalam kuantiti yang sedikit. Selalunya nak print card ..orang mesti nak minimum at least 100 pieces. Kalau kat Miri ni... aku tak jumpa pun printing shop yang boleh print kurang dari 100 ni... maka terpaksa.. cari printing shop yang jauh2.. aku tak kisah.. asalkan kad aku siap dan dia boleh print cepat.... Aku tempah 50 keping je.. 30 utk tetamu dan yang selebihnya utk fans yang ada dalam group.


Aku harap Sissy Imann suka kad yang aku buat ni.. :) Kad ni dia akan sign nanti :) It can be like buku program.. dan boleh jadi kad autograph utk fans.. mcm aku kata tadi.. multipurpose ... :) hehe..



Sumpah.. ini karya terbaik aku seumur hidup.. :) Aku bangga dengan hasilnya :))
















Lebih terharu bila kad tu akhirnya ditandatangani oleh artis kesayanganku tak lain tak bukan beliau yang sgt berbakat , Sissy Imann .. super talented singer songwriter. 




Sebelum majlis bermula, kami semua yang dtg pun siap sign ramai2 dekat sekeping kad ni yang diserahkan pada Sissy Imann kemudiannya :) ..... hope Sissy simpan kad tu sampai bila...fans kot yang sign ramai2... :)


KEEMPAT  tibanya hari dinantikan.  Walaupun aku sedikit kecewa bila sesetengah fans yang last minute tak dpt datang padahal aku dah simpan tempat utk dorang. Tapi tak apa la.. misi sulit ini perlu diteruskan. Mana yang datang tu korang adalah yang terbaik... TAHNIAH!!  :))



Pakatan dengan Yahnda dan Bonda (Parents Sissy) akhirnya membuahkan hasil. Sepraisnya bermula apabila Sissy Imann telah terlebih awal diberitahu bahawa pada 22 Oktober beliau perlu membuat persembahan di sebuah hotel. Yhnda dgn Bonda pun bawa la Sissy ke hotel tu.. malangnya tiada show di situ.


Lakonan dalam kereta bila yhnda buat2 marah dan bonda menangis pun sgt ohsem.. mmg curlassssssssssssssss uols lakonan bonda. Nampak real kan? heheheh dan akhinnya yhnda ajak Sissy Imann pegi makan di sebuah restauran.



Setibanya di Flora Kafe, jurufoto kami telah siap sedia utk menangkap gambar. Sissy Imann mmg terkejut habis. Memang tak sangka, Dia ingatkan ada majlis orang lain dkt situ.. ada belon2.. ada bunga2 mewah terhias. Flora cafe mmg cantik..



Setibanya di depan restauran.. kami semua dah siap sedia nak jerit.. Sepraissssssssssssssss...!! dan nyanyian lagu Happy Birthday pun dinyanyikan dalam keadaan Sissy Imann masih terkejut.Aku rasa masa ni dia tak nampak aku pun lagi..


sampai satu saat, aku keluar dah bagi bunga tu. hahaha menjerit Sissy Imann ... hahah.. kami pun berpelukan dan Sissy Imann masuk ke dalam untuk memotong kek harijadinya yang ke21 tahun serta ulang tahun Cyntahati yang pertama . :)






Sissy Imann ... nampak terkejut di situ. 























Lepas tiup lilin and potong kek, Sissy Imann diminta untuk buat ucapan. Nangis dia masa buat ucapan tu.. terharu.. dan kami yang mendengarnya pun turut merasa sebak. Aku nak nangis.. tapi, tahan.. sobs.. sebab aku tahu perjalanan dia dalam industri ni bukan mudah.... Takpe Sissy, kak sue akan sentiasa ada di belakang Sissy. :( 

Ini dia video. Hope korang boleh tgk. If tak boleh, sila bukak blog ni dengan laptop .. atau korang boleh search dkt youtube.. Tajuk Video "SISSY IMANN - Kejutan Ulang Tahun Ke 21 di Flora Kafe"






































 



One of impian aku iaitu nak tgk LIVE  Sissy Imann perform akustika akhirnya tercapai apabila pada majlis ini, Sissy perform dengan guitar 2 buah lagu iaitu Mungkin Kamu dan House Of The Rising Star.  Sedap gila suara Sissy Imann nyanyi akustik. So organizer kat luar sana kalau nak panggil artis perform akustika, and suara sedap... korang patut panggil Sissy Imann . sumpah best. Antara artis yang nyanyi live sangat sedap!!!!


Dan pada majlis itu Ippo Hafiz dan Zack Merican turut menyampaikan lagu secara akustik. Zack dengan lagu Belaian Jiwa dan Ippo dengan lagu Kekal Bahagia. Memang best gila. Ippo Hafiz tune gitar ada style! haha






















Itu la semua serba sedikit gambar majlis yang sederhana tp meriah. Turut dihadiri oleh Ippo Hafiz (atok sedara Sissy Imann) hehe dan Zack Merican, youtuber yang tidak asing lagi ... :) Wawan dari Sinar Harian/Media Hiburan pun ada.. tp takde gambar dia dlm ni :(


Anyway terima kasih banyak2 pada semua fans, family and selebriti yang hadir.. Maaf jika ada terlebih atau terkurang dari pihak saya mahupun Cyntahati Sissy Imann (FC)



Terima Kasih Flora Kafe.. makanan sedap. Tempat cantik.. 
Dan terima kasih utk Boy Hafizi photographer kami utk hari itu.





Terima kasih buat adik2 ku, yana , diha, izzat, syahmi, fad, mimi,  (walaupun tak dapat datang), Mimi, Atika,  Ayu, Hakeem, Amir Farhan ( Chakk) , Ariff, Syuhada, dan semua yang hadir , Wawan , Zack Merican dan rakan, serta Ippo Hafiz . Keluarga Sissy Imann, yhnda, bonda, Demy dan Erisyal . Tq semua.. moga kita berjumpa lagi :)


Juga buat Cyntahati Sissy Imann (Whatsapps Group) yang tak dpt datang tapi menyimpan rahsia ini dengan baik sehingga tarikh hari kejadian. korang mmg best... keep supporting ... 


Cyntahati Secret Party dah tak secret lagi ... :) and happy birthday Sissy Imann yang ke 21. You are the best... Moga terus sukses and never give up. Kak Sue support Sissy ... :) and InsyaAllah sentiasa ada di belakang ... :)








Terima kasih WAWAN kerana menulis dan memasukkan acara ini dalam akhbar SINAR HARIAN bertarikh 31 Oktober 2016 . 













Di bawah ni pula catatan Sissy Imann di laman instagramnya yang cukup buat kami terharu ... :(












Aku bukanlah siapa2... ramai yang puji2 aku bagai.. tp aku bukan manusia yang gila pujian semua tu... aku buat apa yang aku rasa aku patut buat... Aku la tu yang dimaksudkan dari Sarawak .. uhuks.. 


Semuanya berlaku dengan izin Allah.
Kami hanya merancang dan akulah ketuanya di situ
yang menempah.. dan memastikan semuanya ada.. dengan bantuan adik2ku yang aku sebutkan namanya di atas. 


selebihnya tetamu yang hadir... tanpa korang, mungkin majlis kami ini tak la semeriah itu sambutannya ....


aku bukan siapa2....
hanya seseorang yang mahu lihat Sissy Imann
happy dan terus melakar kejayaan
sesungguhnya she deserve this..
and dia sgt berbakat...


Korang kalau tak kenal dia siapa, silalah google background dia. Dia rare and berlainan dari artis lain yang seangkatan dengannya. 


Seorang singer, songwriter, composer,
keyboardist Fynn Jamal, Tri Hadzir,
One Of Koir Kebangsaan Malaysia,
dalam masa yang sama top student
yang mendapat Deans List 6 kali berturut2 di IPG
terbaru pengacara di Joox Live 
lagu2nya sering menjadi OST
dengarkan MUNGKIN KAMU dan KELIRU


Kalau tgk artis lain, mana ada yang mcm dia, yang menyanyi, yang main muzik utk artis lain..   yang tulis lagu, yang boleh main piano, gitar dan semua jenis alat muzik bertali dengan baik... Hanya ada satu di Malaysia yang mcm dia... Sissy Imann... the most promising music maker..




I LOVE YOU SISSY IMANN  :)
Moga terus sukses ... 









-------------------------



So, daripada entry ni... korang dpt banyak info. First kalau nak celebrate birthday or nak buat seprais and tak tahu tempat kat mana nak buat kalau kat KL, carilah FLORA KAFE. Restauran berkonsepkan flora , garden and english style dengan makanan kampung atau western. .korang pilih je nak apa...
Tapi set buffet tu hanya jika ada tetamu 30 ke atas. Tapi kalau tetamu kurang dari tu pun boleh order secara ala-carte :) Jangan risau k.. :)


2nd info. Nak beli hadiah apa untuk orang tersayang sempena ulang tahun?
Aku cadangkan.. belilah foto kanvas hehe 


Ketiga... nak lebih best lagi majlis korang, buat lah kad cantik2..
so, tetamu korang balik tak bawak tangan kosong ..
at least ada la something utk di simpan :)


Keempat.. buat aktiviti nyanyian secara akustik pada majlis korang. mesti best punya 
hehe











No comments: